Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych w Rzeszowie zapewnia wspólną obsługę ekonomiczno – administracyjną i organizacyjną trzem placówkom opiekuńczo – wychowawczym:
Dom dla Dzieci „MIESZKO” , usytuowany pod adresem Rzeszów ul. Nizinna 30/2A
Dom dla Dzieci „DOBRAWA”, usytuowany pod adresem Rzeszów ul. Nizinna 30/1
Dom dla Dzieci „ BOLESŁAW”, usytuowany pod adresem Rzeszów, ul. Nizinna 30/2B
Pracą Centrum kieruje dyrektor, który jest zarazem dyrektorem wszystkich trzech placówek opiekuńczo – wychowawczych i zarządza nimi przy pomocy wychowawców koordynatorów.
Życie w naszych domach toczy się niemal tak samo jak w większości rodzin, chociaż te nasze to takie duże posklejane rodziny! Dzieci spędzają wolny czas na obiektach znajdujących się wokół domu, grają w piłkę na boisku sportowym, ćwiczą na zewnętrznej siłowni, jeżdżą na rowerach, rolkach, deskorolkach a najmłodsi bawią się na placu zbaw. Dużo spacerujemy, jeździmy na wycieczki rowerowe.
Duży nacisk kładziemy na to by dostosowywać zajęcia do potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci. W czasie wolnym od nauki organizujemy zajęcia:
– z przygotowania do życia w rodzinie,
– plastyczne i rękodzielnicze,
– przyrodnicze i ogrodnicze,
– zajęcia z rytmiki,
– kulinarne,
– sportowe,
– komputerowe,
– przedszkolne,
– czytelnicze,
– turystyczno-krajoznawcze,
– zajęcia typu Fitness,
– zajęcia z pedagogiki zabawy Klanza.
Od wielu lat wychowawcy prowadzą terapię z dziećmi wg programu M.Ch. Knillów oraz systematycznie 1 raz w tygodniu terapię Ruchu Rozwijającego met. W. Sherborne.
Wszystkie dzieci są objęte kompleksową opieką specjalistyczną ze strony specjalistów: psychologa, pedagoga i logopedy zatrudnionych w Centrum.
Dzieci chodzą do masowych szkół i przedszkoli. Wychowankowie mają zapewnioną pomoc w nauce szkolnej oraz opiekę specjalistyczną. Uczestniczą w zajęciach kompensacyjnych, terapeutycznych, rewalidacyjnych i rehabilitacji ruchowej.
Ponadto skupiamy się na procesie usamodzielnienia, którego celem jest integracja wychowanków ze środowiskiem i przygotowanie ich do samodzielnego życia.
Przygotowanie wychowanków do dorosłego życia rozpoczyna się od chwili przybycia dziecka do naszej placówki. Przez cały okres pobytu dziecka w placówce zindywidualizowane podejście wychowawcze ukierunkowane jest na wzmacnianie mocnych stron dziecka oraz równoczesną pracę nad deficytami. Jedną z podstaw pracy wychowawczej jest wyposażenie wychowanka w kompetencje niezbędne do skutecznego i etycznego wypełniania ról społecznych i zawodowych oraz znalezienia szczęścia na wybranej drodze życia.
Prowadzimy działania zachęcające rodziców biologicznych by jak najwięcej czasu spędzali z dziećmi i by podejmowali działania naprawcze mające na celu jak najszybszy powrót dzieci do domu rodzinnego .